6.11.14

Team building...de capul nostru..pe Strada Ficţiunii

- A zis că nu se simte prea bine...
- Nu...n-a zis asta..a zis că vrea, dar nu poate azi. N-a putut, nici ieri, nici alaltăieri, nici răsalăltăieri, începând din 2 noiembrie când a fost ziua tatălui ei şi primul tur al alegerilor pentru preşedinţie.
- Ok..şi mie mi-a zis, în secret, că e speriată şi suprasolicitată..şi că nimic nu se sfârşeşte...că atunci când totul se termină..o ia de la început, într-un iureş ca şi cum ar fi încă vară..
- Păi..nu v-a zis că totul era extrem de previzibil...că toamna se culeg roadele şi că logica lucrurilor ei dă greş atât de rar, încât mai că-i vine a crede că e medium?
- O să sughită...şi o să se prindă că e "bârfită", nu că nu i-ar place asta...Andrei, scoate harta pe care ţi-a dat-o şi explică-ne regulile plimbării noastre impuse, în ciuda lipsei ei..
- Dar, să ştiţi că nici eu n-o înţeleg...A desenat-o de mână. duminică pe febră..37 cu 8..şi îmi pare
că nu era chiar citavă..Încontinuu spunea ceva despre o stradă..pe care neapărat trebuie să mergem, să nu ne fie frică de îmbulzeală, să nu ne certăm cu trecătorii..că şi ei sunt ca noi..înfometaţi de o carte bună..
- Nu înţeleg ce vorbeşti, Andrei..Unde e strada aia? Nu cumva ai şi tu febră? Daţi-mi un termometru..uff, e 37 cu 8..Nu e bine...Valentin, Daria şi voi sunteţi cam roşii la faţă..luaţi-vă temperatura..Hmm, tot 37 cu 8..Haideţi, în parc, la Cetate să ne luăm toţi temperaturile..că avem un singur tub gradat cu mercur în vârf..
- Gabi..stai molcom! Mergem în parc un pic mai târziu, dar cu o singură condiţie. Fiecare dintre noi să aibă la el/ ea un termometru şi un bileţel cu el la întâlnire..Simt că aşa trebuie să facem..Să fie scris un titlu de carte...o care care l-a/ a inspirat (o)!
- Şi tu cu ce vii?
- Surpriză..nici nu aveţi cum să vă închipuiţi..
[...s-a lăsat seara între timp, cei 13, fără cea de-a 14-a...formatoarea, absentă motivat, stau cu termometrele la subsuori...au trecut 5 minute de tăcere..după care au răbufnit aproape deodată..într-un canon pe voci distincte care spuneau acelaşi lucru..]
- 37 cu 8!
- ...e nouă!
- E cinci..
- Nu..e nouă...suma cifrelor,,3+7+8=18 şi 1+8=9..Deci, e nouă...strada pe care ne aflăm aici...
- Ce stradă vezi? E Aleea Celebrităţilor...dintre zidurile cetăţii..
- Uită-te pe bileţelul tău...şi spune-ne ce vezi acum...
- Păi ştiu ce-am scris..e o dorinţă, pe care mi-am setat-o în wigh-listu' lui Moş Crăciun. E Jean Teulé şi a lui Magazin de sinucideri..Şi să vă mai zic un secret..ştiu despre ce stradă e vorba. E Strada Ficţiunii cea spre care ne-a trasat-o tremurat, de mână, Eliza. În jumătatea asta de oră, pe lângă termometru şi bileţel, am făcut nişte corelări din informaţii trunchiate..şi am aflat că strada asta pe care o căutăm noi...se află aici, încă de la început..poate fi oriunde...este Strada Ficţiunii, cea mai nouă colecţie de literatură universală a Editurii ALLFA, parte a Editurilor ALL. Şi încă ceva..am înţeles de ce Andrei a dat-o într-una cu "nouă"..nu era cifră, era noutatea...
- Aşa e, Gabi, da, este vorba despre o  colecţie urbană, cosmopolita, eterogenă, perfect racordată la prezent, Strada Fictiunii cu cele patru secţiuni: Clasic, Contemporan, Crime şi Bestseller. Mai vreau să văd titluri..Să nu-mi spuneţi că toţi v-aţi gândit la Moş Crăciun..
- Eu vreoiam să-i cer lui Moşu' să-mi dea Asu' de treflă...ori de câte ori am nevoie de el..Dar, chiar când vroiam să-mi scriu dorinţa pe bileţel, mâna mi-a zvâcnit singură şi a scris: Poker cu rechinul şi a mai adăugat un nume de rusoaică, ucraineacă, cehoaică..nu ştiu..Daria Donţova..
- Pai da..moşu' loveşte din umbră cu..altă secţiune din colecţie...Crime..Ţi-a ales, cu de la sine
putere, un roman...criminal, al unei autoare născută şi crescută la Moscova. Evlampia este o mare amatoare de romane poliţiste. Ori de câte ori viaţa îi oferă prilejul, nu ezită să devină detectivă de ocazie. De această dată lucrurile sunt cum nu se poate mai complicate: o necunoscută moare în braţele Evlampiei. Ksiuşa Fedina, o studentă săracă, face schimb de identitate cu Tatiana Mitepaş, o fată bogată, care suferă de mitomanie. Toate cele trei personaje devin elementele unui caz aparent imposibil de dezlegat. Singura care poate descâlci tainele acestei poveşti este Evlampia, ajutată de bunul ei prieten, maiorul Kostin...Îţi va stârni interesul..şi nu vei lăsa cartea din mână, Alex!
[...şedinţă de team building...ficţional, pe jumătate reuşită...vraja s-a terminat...sau nu cumva a început de fapt când şi-au mai luat o dată temperatura? Febra scăzuse la toţi, dar, puţin prea mult..era 36 fix...tot nouă...3+6...şi totuşi a 12-a probă SuperBlog 2014]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu